Villa Lidköping har tilldelats Guldbiljetten 2015. Förutom den ståtliga Guldbiljetten och prispengarna på 5 000 kr får föreningen dessutom 30 000 kronor som kan användas för ytterligare publikutveckling. Guldbiljetten utdelas av publikutvecklingsbyrån Attendance2. I motiveringen till priset sägs det att Villa ligger i framkant i svensk bandy både organisatoriskt och ekonomiskt.
Janne Ednertz, VD och grundare av Attendance2 motiverar priset:
– Villa säljer fler årskort än de flesta föreningar har i snittpublik. Villa har bättre snitt i sin restaurang än ett par kollegor i serien har på läktaren. Allt detta har i grunden gjorts möjligt tack vare att föreningen utvecklat sina matcher och levererar nu genomtrevliga och helproffsiga arrangemang och med rätt fokus lyckats bredda målgruppen till att nå ”alla”, kvinna som man, ung som gammal, bandyfans och företagsgäster.
2013 fick handbollsklubben är IFK Kristianstad Guldbiljetten och 2014 Hammarby Fotboll.
– Det är givetvis hedrande att få det här priset och ett bevis på att vi jobbar rätt med våra matcharrangemang. Inte minst med tanke på föregående mottagare av priset känner vi oss stolta, säger Villa Lidköpings klubbchef Jonas ”Sparris” Johansson.