Katrineholm Bandy fortsätter sin satsning på väg till Elitserien. Inte nog att man spelar jämnt med elitserielagen på försäsongen nu byts klubbmärket ut. De klassiska lagen Katrineholm SK och Värmbol som slogs i hop till KVBS – en knölig ihopslagning för att göra ”alla nöjda” byttes ut i fjol ut till Katrineholm Bandy. Nu blir det ett nytt klubbmärke.
– Det är extremt viktigt för att vi ska kunna synas på ett bättre sätt både lokalt och runt om i bandysverige, säger klubbens mediaansvarige Martin Gustafsson på klubbens hemsida.
Rött och blått blir kvar, men de har blivit lite mörkare. I loggan finns ett K bildat av tre bandyklubbor som symboliserar klubbens senior-, junior- och ungdomsverksamhet. Tre komponenter för att ha en framgångsrik förening menar man.
– Den nya logotypen ligger väl i linje med vår ungdomliga profil, med de mörkare färgerna. Detta samtidigt som de tre klubborna i logotypen symboliserar såväl vår lokala förankring som påvisar de olika områden vi verkar inom, barn, junior och senior. Vi har under processens gång fått input från en del ungdomsledare, som tagit fram loggan. Vi ser det som en oerhörd styrka att den är framtagen utav ideella ledare inom vår verksamhet, säger klubbchef Robin Grandin via www.KVBS.se hemsida.